Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Ik ga akkoord

Coca - Cola

#complimentsweek

Advertising

Complimentsweek

1 maart, internationale complimentendag! En daar doet Coca-Cola aan mee. Meer nog, een dag is voor hen te weinig dus lanceerden ze meteen #complimentsweek. Een week lang complimenten rondstrooien naar collega’s in België, Nederland, Luxemburg, Noorwegen en Zweden.

SUPERMACHINE bouwde voor hen een online complimentengenerator om nog makkelijker complimenten rond te sturen naar collega’s. De actie werd ondersteund met een leuk en onverwacht extraatje op maandagochtend…

De kracht van co-creatie

DE UITDAGING

Geef eens een compliment

Coca-Cola Enterprises wou net iets verder gaan dan een complimentendag en voerde meteen een hele week in. Ze riepen de hulp in van SUPERMACHINE om het de collega’s wat makkelijker te maken lustig complimenten rond te sturen.

Een creatief concept dus, online gefundeerd, maar offline ook makkelijk vertaalbaar. Waarbij we zeker het fun-aspect en de waarden van Coca-Cola niet uit het oog mochten verliezen. Als extra uitdaging, het concept moest over de grenzen heen toepasbaar zijn.

ONZE AANPAK

Online meets offline

Hoe zorg je ervoor dat mensen snel en veel complimenten rondsturen naar collega’s? Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk! Geef ze de juiste tools, gebruik het bestaande, interne netwerk en zorg dat complimenten geven gewoon leuk wordt.

Om het nieuwe concept nog meer in de kijker te zetten, hadden we ook nood aan een offline concept, dat genoeg buzz zou loskrijgen binnen de muren van Coca-Cola Enterprises zelf en eventueel daarbuiten. Humor en emotie centraal dus.

HET RESULTAAT

Een tevreden klant

Dat is het uiteindelijke doel.

En dat hebben we ook bereikt. Zo kunnen de Coca-Cola collega’s al drie achtereenvolgende jaren de prettigste week van het jaar beleven. Er werd zelfs een feestelijke versie met kerstwensen gebouwd.