Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Ik ga akkoord

De Krook / Stad Gent

Naar ‘t schijnt

Advertising

Wat is De Krook?

Wie aan De Krook denkt, denkt spontaan aan de nieuwe Gentse stadsbibliotheek. Maar het project is zoveel grootser: een kenniscentrum voor innoverend onderzoek, kunst en cultuur, ontmoetingsplekken zoals een leescafé en horeca, en zoveel meer.

De Krook wordt een broedplaats voor de kenniseconomie en de cultuur voor morgen. Een plek waar wetenschap, kunst en cultuur elkaar ontmoeten, open en toegankelijk voor iedereen.

Allez, naar ‘t schijnt.

De kracht van co-creatie

DE UITDAGING

Informeren én opvallen

Enerzijds moet het grote publiek geïnformeerd worden over de inhoudelijke vulling van het nieuwe gebouw.

Anderzijds moet De Krook opvallen: de sterktes van de  partners bundelen om zowel op creatieve als technologische wijze de synergie van De Krook in de verf te zetten.

Geen eenvoudige opdracht, maar SUPERMACHINE bedacht een campagne die 100% beantwoordt aan beide uitdagingen.

ONZE AANPAk

De nieuwsgierigheid aanwakkeren

Er gaat heel wat de ronde in Gent over De Krook. En net dié mechaniek van nieuwsgierigheid en fantasieën over De Krook heeft SUPERMACHINE ingezet voor de opbouw van de campagne.

We wakkerden de nieuwsgierigheid verder aan met 5 filmpjes, telkens met een bekende Gentenaar in de hoofdrol.

Zij belichamen dan ook de pijlers van De Krook: Cultuur, educatie, innovatie, media en literatuur.

De campagne werd verder op social media en in print advertenties doorheen de stad ondersteund.