Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Ik ga akkoord

Ploy / Randstad

Neem je werk in handen met Ploy

DIGITALE TRANSFORMATIE / OMNI-CHANNEL MARKETING STRATEGIE
VISIE

Innovatie vanuit product design

“The best way to predict your future is to create it.” Abraham Lincoln besefte destijds wellicht niet dat zijn uitspraak meer dan honderd jaar later nog zo actueel zou zijn. Ze omschrijft perfect de grootste challenge van elk merk dat een tijdloze rol wil spelen in de moderne consumentenmarkt. Innovatie en digitalisering zijn daarbij niet meer weg te denken. Ploy, de app die flexwerkers en werkgevers met elkaar in contact brengt, is een schoolvoorbeeld van hoe product design zo’n innovatie traject van een merk kan zijn. Verschillende Cronos bedrijven, elk met een specifieke focus, zijn samen met de klant intensief aan de slag gegaan om ervoor te zorgen dat met Ploy de lat op het hoogste niveau gelegd word. Van userflow over development tot marketing, elk aspect van het bouw- en lanceringsproces werd door een Cronos bedrijf uitgerold. De partners van &KOO namen de hele marketing- en lanceringscampagne voor hun rekening.

DE KRACHT VAN CO-CREATIE

We lanceren een uitgesproken digitaal product met een sterke verankering op social.

Philippe Stulens

MARKETING MANAGER RANDSTAD
Lancering

De Ploy Pop-up als startschot

Net zoals het bouwen van een app vraagt ook het in de markt zetten ervan tijd en een degelijk plan van aanpak. Ploy zomaar loslaten in de appstore zou een grove vergissing zijn. Het succes van de app valt of staat immers met de activiteit van kwalitatieve gebruikers. Zowel aan werkgevers als aan werknemers zijde. Maar hoe zorgen we voor zo’n instroom van kwaliteitsvolle profielen? Vooreerst door ons toe te spitsen op één sector, de horeca en dat in een kleiner gebied, Antwerpen. Horeca is dé sector bij uitstek als het gaat om flexwerkers en bovendien is de sector sterk onderhevig aan de nieuwe wetgevingen inzake tewerkstelling.

We installeerden gedurende enkele weken een pop-up in het centrum van Antwerpen die de consultants van Randstad toeliet om kandidaten te ‘screenen’ en samen met hen hun Ploy profiel te vervolledigen. Door middel van flyers, bierviltjes, placemats en face to face affichage (Vespasius) was Ploy aanwezig op plaatsen die Horeca gelinkt zijn. De Ploy Pop-Up was niet alleen de manier om de brede instroom van kandidaten op te vangen en te kwalificeren, het was ook een ideaal platform om events te organiseren. Zo brachten we een breed programma van sprekers uit de Antwerpse food en Horeca scene. Dat leverde op zijn beurt dankbare content op voor de social-kanalen waarvan Facebook de belangrijkste content-hub is.

CONCEPT & CREATIE

Van visuele stijl tot strategisch contentplan

Ploy spreekt voor de horeca een erg brede doelgroep aan: van pas afgestudeerden tot 50 plussers die graag nog een bijverdienste hebben, maar één ding staat vast, het gaat over jobs. Het was daarom belangrijk dat de campagne qua toon en visuele stijl, vertrouwen uitstraalt en dat de boodschap duidelijk en transparant werd overgebracht. We hebben ervoor gekozen om warme, menselijke beelden in te zetten die mensen tonen zonder hen te portretteren. We laten de actie zien in een duidelijke horeca context. We lanceren een uitgesproken digitaal product met een sterke verankering op social. Content is dus key, van liquid tot hygiene. Hieronder een voorbeeld van hoe we typische hygiene content rond de werking van de app, op een frisse, speelse én social savvy manier hebben gebracht.